loading...
مدباز|برترین مرجع دانلود اضافات بازیها
امین مبین بازدید : 1546 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (3)

اکنون با آموزش تصویری و قدم به قدم هک بازی جنرال زیرو هاور در خدمت گیمر ها و جنرال بازهای عزیز هستیم . شاید شما هم خواستار تغییرات جزئی و شخصی سازی بازی جنرال زیرو هاور مطابق با میل خودبوده باشید و از بازی سطح مبتدی خسته شده باشید ! اکنون مدباز سعی در آموزش شخصی سازی و هک بازی C&C Generals Zero Hour دارد . البته دامنه این آموزش بسیار گسترده می باشد که واقعاً می توان یک مقاله در مورد این آموزش تهیه نمود اما مدباز چکیده کل آموزش هک بازی جنرال را برای شما آماده نموده است . این هک به صورت جزئی می باشد و هک سطح اولیه می باشد در صورت درخواست ، آموزشه ای بیتری را در خدمت کاربران عزیز قرار خواهیم داد . در ادامه با آموزش هک بازی جنرال زیرو هاور همراه باشید .

شما قبل از هک بازی جنرال زیرو هاور و هر چیز دیگر باید نرم افزار Final Big را دانلود کرده و اجرا کنید ! این نرم افزار نیازی به نصب ندارد و کم حجم می باشد ! ابتدا این نرم افزار را از لینک زیر داتلود کنید :

لوگوی دانلود مدبازدانلود آخرین نسخه نرم افزار Final Big

سپس برنامه را از حالت فشرده خارج کنید و داخل پوشه اکسترکت شده شوید و سپس با کلیک بر روی آیکون برنامه ، آن را اجرا کنید و سپس از منوی File گزینه Open را انتخاب کرده و آدرس محل نصب بازی جنرال زیرو هاور را وارد کنید ! در این پوشه (پوشه نصب بازی جنرال زیرو هاور) فایل های زیادی را با فرمت .Big مشاهده می کنید ! شما هر کدام از این فایل ها را می توانید با استفاده از این نرم افزار باز کنید و از منوی Edit و زدن گزینه Extarct آن را روی یک فولدر دلخواه Unbig (یعنی خارج سازی از حالت فشرده Big) کنید ! این کار باعث خارج شدن محتویات فایل .Big مورد نظر خواهد شد ! البته فعلاً هیچ فایلی را انتخاب نکنید ! شما هنگامی که یک فایل .Big را ویرایش نمودید می توانید از طریق منوی Edit و گزینه Add Directory دوباره ان ها را به فرمت .Big تبدیل کنید !

به عنوان مثال شما می توانید قیمت و سرعت سازه ها و تجهیزات را به میل خود تغییر دهید !

لوگوی دانلود مدبازعکس یک (برای مشاهده کلیک کنید)

چرا با تغییر فایل های .Big جنرال یک ، قایل های جنرال زیرو هاور هم تغییر می کند ؟

همانطور که مطلع هستید جنرال زیرو هاور بدون نصب بازی جنرال یک قابل اجرا نمی باشد چرا که بازی جنرال زیرو هاور نیازمند نصب و کپی برداری تعداد زیادی از فایل های .Big جنرال یک می باشد پس چنانچه شما قبل از نصب بازی جنرال زیرو هاور هر تغییراتی را در بازی جنرال یک ایجاد کنید ، بعد از نصب بازی جنرال زیرو هاور ، این تغییرات به بازی جنرال زیرو هاور هم منتقل می شود !

پسوند .Big چه پسوندی می باشد و یعنی چه ؟

این پسوند یا فرمت یک پسوند مخصوص با قابلیت فشرده سازی بالا می باشد که شرکت الکترونیک آرتز در ده های قبل این پسوند را در برخی از بازی های خود ارائه کرد و بیشتر فایل های بازی در این پسوند ذخیره و فشرده شده اند !

خب از اینجا به بعد کمی دقت کنید که آموزش اصلی از اینجا آغاز خواهد شد :

آموزش تغییر قیمت و زمان ساخت سازه ها :

شما باید فایل INIZH.big را وارد نرم افزار Final Big کرده و همران طور که گفته شد محتویات آن را در نرم افزار باز کنید ! آدرس این فایل به صورت زیر می باشد :

C:/Program Files/EA Games/Command & Conquer Generals Zero Hour

سپس در فولدر Data/INI/Objec فایل INI را باز کنید و تیمی را که می خواهید فقط تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید را پیدا کرده و سپس عبارت های Build Cost و Build Time تیم مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس اعداد رو به روی آن را با توجه به زمان دلخواه خود تغییر دهید ! توجه کنید که هر ساختمان مثل : کارخانه تانک سازی ، باند فرودگاه ، بیس برق و .. برای خود دارای عبارت های Build Cost و Build Time می باشد ! یعنی هر سازه را جدا جدا باید ویرایش کنید ! و سپس فایل رو Save کنید !

نحو عبارت و عدد ها : (باید اعدادی را که با رنگ قرمز مشاهده می کنید را تغییر دهید)
BuildCost = 6870
BuildTime = 10.0

برای درک بهتر آموزش به عکس زیر توجه کنید :

لوگوی دانلود مدبازعکس دو (برای مشاهده کلیک کنید)

آموزش محل و مسیر صدا ها ، تکستر ، مپ ، آهنگ ها :

AudioEnglishZH :

در این فایل .Big صداهای تجهیزات و نفرات با فرمت Wav. موجود می باشد که می توانید آن ها را استخراج کرده و ویرایش کنید ! فقط نام و پسوند فایل های ویرایشی باید با فایل های اصلی برابر باشد .

W3DZH :

مدل های این بازی در این فایل .Big قرار دارند که با پسوند W3d دیده می شوند این فایل ها را هم می توانید استخراج کرده و با نرم افزار تری دی مکس ویرایش کنید . (در صورتی که آشنایی و تسلط کامل بر نرم افزار تری دی مکس دارید این کار را انجام دهید !)

INIZH :

اسکریپت های بازی جنرال زیرو هاور در این فایل .Big قرار دارند (محض اطلاع)

MapsZH :

همانطور که از نام این فایل .Big پیدا می باشد مپ و نقشه های بازی جنرال زیرو هاور در این فایل جای گرفته اند ! این مپ ها با World editor قابل ویرایش می باشند !

MusicZH :

در این فایل .Big موزیک های بازی جنرال زیرو هاور قرار گرفته اند که در طول بازی پخش می شوند شما می توانید موزیک ها را استخراج کنید و موزیک های دلخواه را جایگزین کنید !

TexturesZH :

تکسچر های بازی در این فایل قرار دارند که اکثراً با نرم افزار فتوشاپ قابل ویرایش هستند ( در صورتی که آشنایی کامل با فتوشاپ و منو های فراوان آن را دارید این تکسچر ها راتغییر دهید !

WindowZH

در این فایل منو های بازی جنرال زیرو هاور قرار دارند ! (محض اطلاع)

تغییر فیلم ها و دمو های بازی جنرال زیرو هاور :

فیلم و دموهای گیم در آدرس و مسیر زیر قابل دیترسی می باشند

EA Games/Command & Conquer Generals Zero Hour/Data/English/Movies
 
فرمت اکثر این ویدیو ها و دموها .Bik می باشد که شما می توانید با نرم افزار زیر ویدیو های بازی را باز کرده و مشاهده کنید و یا ویدیو های دلخواه خود را به این فرمت تبدیل کنید و به بازی اضافه کنید دقت کنید که نام و فرمت ویدیو های ویرایشی باید با نام و ویدیوهای اصلی یکسان باشد !
 
 
برای تبدیل فرمت های دیگر به این فرمت فقط کافیست یک فیلم را انتخاب کنید و دکمه Bink it را بفشارید تا مراحل تبدیل آغز شود !

تغییر مدل ها در جنرال زیرو هاور با نرم افزار 3d Studio Max :
 
ایتدا قبل از هر کاری اسکریپت ها را با نرم افزار تری دی مکس باز کنید ( UtilitiesMax script ) و سپس Run را زده و یک مکان برای Import w3d ایجاد خواهد شد ! و یک قسمت دیگر در زیر همین گزینه به نام Import ایجاد خواهد شد که برای انیمیشن های این اسکریپت می باشد ! بعد از ویرایش و اعمال تغییرات دلخواه ، می توانید این اسکریپت ها رو با فرمت w3d از طریق منوی File و گزینه Export ذخیره کرده سپس با نرم افزار Final Big آن را در بازی استفاده کنید و لذت ببرید !
 
توجه : دقت کنید که Export کردن این پسوند ها فقط در 3d Max 8 قابل اجرا می باشد !
 
ویرایش مدت زمان لود شدن بازی جنرال زیرو هاور :

از مسیر زیر شما میتوانید به مدت زمان های لود بازی جنرال زیرو هاور دست پیدا کنید ! شما اول با نرم افزار Final Big فایل INIZH زا از محل نصب بازی جنرال زیرو هاور باز کنید و سپس Extract کنید و فایل Gamelod را باز کنید . علاوه بر این ، اکنون مشاهده می کنید که شما اگر بازی را از قسمت Option بازی در حالت Low قرار داده باشید (برای گرافیک بازی) میتوانید آن را از این قسمت تغییر دهید !
 
تغییر شل مپ (مپ و بازی پشت منوی بازی) در بازی جنرال زیرو هاور :
 
شل مپ به مپ و یا بازی ای گفته می شود که در پشت منوی بازی جنرال زیرو هاور در حال اتفاق افتادن می باشد و شاید شما خواستار تغییر شل مپ بازی جنرال زیرو هاور خود باشید تا بازی را از حالت یکنواختی خارج کنید . برای این کار ابتدا نرم افزار Final Big را اجرا کنید و سپس فایل Maps.ini را Extract کنید و سپس داخل پوشه shell map 1 اکسترکت شده مراجعه کنید و داخل این پوشه یک مپ وجود دارد که این مپ را بوسیله world editor می توانید باز کنید و ویرایش کنید ! در سایت شل مپ های زیادی را برای این بازی منتشر کرده ایم که برای دانلود این مپ کافیست فقط به فارسی و انگلیس در قسمت سرچ سایت ، شل مپ یا Shell Map را تایپ کرده و اینتر را بزنید تا شل مپ ها مختلف برای شما نمایش داده شود ! و سپس می توانید آن ها را دانلود و نصب کنید !
 
تغییر فونت های بازی جنرال زیرو هاور :
 
این فونت ها ، فونت های قابل استفاده در بازی جنرال زیرو هاور می باشند در واقع دستور ساخت فونت های مجاز در بازی جنرال زیروهاور می باشند :

AVAILABLE_FONT_COUNT = 44
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 8 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 8 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 10 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 10 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 12 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 12 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 14 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 14 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 16 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 16 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Generals" Size: 15 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Generals" Size: 20 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 9 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Arial" Size: 11 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Placard MT Condensed" Size: 16 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Placard MT Condensed" Size: 20 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Placard MT Condensed" Size: 14 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 10 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 10 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 12 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 12 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 14 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 14 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "FixedSys" Size: 12 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 16 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 16 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 18 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Times New Roman" Size: 18 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 10 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 10 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 12 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 12 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 14 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 14 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 16 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier New" Size: 16 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 10 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 10 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 12 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 12 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 14 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 14 Bold: 1
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 16 Bold: 0
AVAILABLEFONT = "Courier" Size: 16 Bold: 1

برای تغییر فونت ها بعد از دریافت دستور های بالا باید نرم افزار زیر را دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و سپس از نرم افزار Final Big فایل WNDEFont را Extract کنید سپس شما مشاهده می کنید که متن هایی شبیه به فونت های بالا دیده می شود !

لوگوی دانلود مدبازدانلود نرم افزار

آموزش اضافه کردن فونت به بازی جنرال زیرو هارو :

مثلا شما خواستار ایجاد یک فونت در بازی می باشید مثل فونت Tahoma :
اول دستور AVAILABLE_FONT_COUNT = را می نویسیم سپس عدد جلوی این دستور را مطابق با یکی از عدد های فونت های مجاز بالا عوض می کنیم مثلاً 45 ، اکنون این دستور به این شکل در خواهد آمد :
AVAILABLE_FONT_COUNT = 45

 اکنون برای تعریف کردن این فونت یعنی فونت Tahoma اینگونه باید بنویسید :
AVAILABLEFONT = "tahoma" Size: 10 Bold: 1
بقیه متن را هم فقط عبارت های TAHOMA را تغییر دهید و جایگزین کنید و سپس بعد از این کار و ذخیره کردن فایل ، سپس فایل dz_DebugLogFilePrev را باز کنید و عبارت زیر را در آن اضافه کنید !

Font: Loading font 'tahoma' 10 point
 
اکنون این فایل را هم ذخیره کرده و داخل نرم افزار دانلود شده رفته و سپس فایل WindowsZh را انتخاب کرده (منو های بازی در این پوشه قرار دارند) و سپس بعد از اکسترکت کردن مشاهده می کنید که فایل های درون آن با فرمت wnd می باشند و سپس از منو یک فایل را باز کرده و فونتی را که ایجاد کرده اید را به منوی دلخواه خود اضافه کنید !
حالا این فایل را هم سیو کنید و درون برنامه بروید و Open را زده و از Menu یک فایل را باز کنید و فونت مورد نظر را برای منو انتخاب شده (همان فایل انتخاب شده) انتخاب کنید !
 
امیدواریم مورد استقبال بوده باشد ! مدباز .

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ali3d در تاریخ 1393/07/12 و 13:49 دقیقه ارسال شده است

آقا مجددا سلام
من با تری دی کار کردم و مدلهایی ساختم ک دوست دارم اونا تو بازیم باشند ولی وقتی از تری دی مکس اکسپورت میکنم و با مدل موجود در فایل بیگ جایگزین میکنم هیچ اتفاقی نمیفته؟!!
لطفا در صورت امکان مرحله به مرحله توضیح بدید.
یه سوال دیگه : من وقتی با WorldBuilde مپ میسازم نمیتونم ک ابجکتهام رو روی یه مسیر خاص حرکت بدم(ویدیو بسازم) لطفا اگه اطلاعاتی در این مورد دارید راهنمایی کنید.
با تشکر از سایت خوب و پر بارتون
پاسخ : مدل ساخته شده رو با نام ، مدل همنامی در بازی جایگزین کنید !
ادمینی که این مطلب رو گذاشته فعلاً نیست علی عزیز

این نظر توسط ali3d در تاریخ 1393/07/09 و 9:32 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما
من از آموزش ها استفاده کافی رو بردم و از شما به خاطر این پست مفید تشکر میکنم.
لطفا در صورت امکان بگید ک چطوری یک مدلینگ سه بعدی که ساختم را به بازی اضافه کنم.آیا باید انیمیشن براش بسازم یا ...
ممنون میشم جواب دهید. با تشکر
شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : باید با 3dmax طراحی کنید که البته مدل های آماده زیادی وجود داره

این نظر توسط امیرعلی قاسمی در تاریخ 1393/06/18 و 11:57 دقیقه ارسال شده است

سلام
آموزش خیلی خوبی هست
ولی من همون اولش گیر کردم!
بعد اینکه فایل INIZH.big رو باز کردم نمیشد تغییراتی تو خود نرم افزار توش ایجاد کرد!
بعد Extarct کردم و همه به فایل هایی با پس وند .ini تبدیل شد که همه با نرم افزار باز نمیشد با notepad باز میشن
تغییراتو توی فایل notepad انجام دادم و همه رو 0 کردم بعد سیوش کردم با نرم افزار گزینه ی Add Directory رو زدم کل پوشه ی INIZH رو به فایل BIG تبدیل کردم تو پوشه ی جنرال کپی کردم
بازی رو اجرا کردم اما هیچ تغییری تو قیمت ها ایجاد نشد!

میشه بیشتر راهنمایی کنید؟!
پاسخ : شما مد نصب کردید ؟ اگه مد نصب کردید باید فایل مد رو ویرایش کنید امیر علی عزیز


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 667
  • کل نظرات : 1341
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1076
  • آی پی امروز : 114
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 547
  • باردید دیروز : 246
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,614
  • بازدید ماه : 8,037
  • بازدید سال : 65,245
  • بازدید کلی : 2,105,542